lifeworksgestaltl1

Isnin, 15 Jun 2015

Case #72 - Keseronokkan membawa kepada pelepasan kesakitan

Samantha adalah ahli perniagaan yang berjaya. Tetapi dia hanya tidak boleh seolah-olah untuk mencari rakan kongsi. Beliau menyifatkan satu daripada kesulitan - sama ada dia bekerja keras pada perniagaan beliau, atau dia bekerja pada cuba untuk mencari rakan kongsi.
Beliau seolah-olah mengalami masalah tentang perkara ini, dan dilaporkan menjadi sangat tidak berpuas hati . Percubaan beliau untuk bertemu lelaki hanya tidak bekerja keluar.
Lebih banyak kita bercakap tentang ini , lebih banyak saya dapat melihat kesedihan sengit beliau. Dia kelihatan agak sengsara. Saya bertanya tentang perkara ini. Beliau menyifatkan keadaan umum unsettledness , tetapi disematkan kepada tidak mencari rakan kongsi.
Seseorang boleh mempunyai angka yang jelas kepentingan - 'isu ' mereka. Tetapi ini tidak semestinya apa yang kita bekerja dengan dalam gestalt . Kami sentiasa lebih berminat dalam proses, di BAGAIMANA , daripada yang APA . Dalam kes ini, ia adalah nada dia , perasaan beliau, yang saya meningkat pada . Penting untuk mendengar isu ini, tetapi tidak mendapatkan terganggu olehnya sama ada! Keadaan emosi sentiasa datang pertama, dan kedua kandungan.
Jadi saya menjemput beliau untuk melakukan percubaan. Saya bertanya kepada beliau untuk melihat sekeliling bilik dan beritahu saya warna kegemarannya - hijau. Ia adalah satu lukisan dengan pokok hijau.
Saya bertanya kepada beliau untuk melihat ia, dan meletakkan tangannya pada perut beliau, dan bernafas dalam nikmat melihat warna itu. Beliau dengan pelbagai mula menangis , menutup matanya. Tetapi dengan suara yang kuat Saya bertanya kepada beliau untuk tinggal masa ini, untuk melihat, bernafas, dan membiarkan beberapa keseronokan masuk
Dalam Gestalt kita menghadiri kepada pengalaman ' sekarang' - ini adalah sebahagian daripada kerja pembumian , serta hala tuju ke arah menemui aliveness , yang dari satu segi, adalah matlamat gestalt .
Seterusnya saya meminta beliau untuk memilih objek di dalam bilik. Jadi dia memilih lilin hijau.
Saya bertanya kepada beliau untuk melakukan perkara yang sama. Dia mula menarik ke dalam dirinya , dan sekali lagi , saya meminta beliau untuk hadir. Dia berbuat begitu, tetapi kemudian dia berkata frasa 'mati hidup ' . Saya bertanya kepada beliau apa yang dia maksudkan.
Beliau menjelaskan bahawa dia berasa bersalah, bahawa dia melakukan pengguguran, dan tidak pernah mendapat ke atasnya.
Jadi, ini dibuat jelas perniagaan yang belum selesai , yang perlu ditangani dengan sebelum seseorang boleh menjadi benar-benar di dalam kehidupan mereka.
Jadi saya mencipta satu upacara untuk dia - menyalakan lilin itu , dan saya telah memberikan beliau ayat yang panjang untuk mengatakan kepada anak dalam kandungan , mengakui , dan kemudian melepaskan ; kemudian meniup lilin.
Seperti dia melakukan ini , dia menjadi lebih kukuh .
Saya mencadangkan dia melakukan upacara ini setiap hari sehingga lilin dibakar.
Sekali lagi, saya meminta beliau untuk melihat lilin hijau, dengan tangannya pada perut beliau, dan menarik nafas beberapa kesenangan, Dia lebih mampu untuk berbuat demikian sekarang.
Ini adalah penting untuk membantu beliau tinggal di masa ini, kerana orang apabila mereka mempunyai kecenderungan untuk kemurungan , dengan mudah boleh tenggelam ke dalamnya , mati lemas dalam kebiasaan kesengsaraan mereka.
Satu penawar adalah keseronokan, dan dapat mengambil ia masuk Ini dapat memantapkan , supaya seorang itu boleh kemudian ' meneruskan kehidupan mereka , apa sahaja kandungan yang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Who is this blog for?

These case examples are for therapists, students and those working in the helping professions. The purpose is to show how the Gestalt approach works in practice, linking theory with clinical challenges.

Because this is aimed at a professional audience, the blog is available by subscription. Please enter your email address to receive free blog updates every time a new entry is added.

Gestalt therapy sessions

For personal therapy with me: www.qualityonlinetherapy.com

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

언어:

HOME

Informed Consent & Rates

PROFESSIONAL TRAINING

Gestalt Therapy Defined

PROFESSIONAL SERVICES

PAYMENTS

OTHER STUFF

Links

Book:Advice for Men about Women

BLOGS

• English

Bahasa

Čeština

Deutsch

Español

Français

Greek ελληνικά

Hindi हिंदी

Magyar

Melayu

Italiano

Korean한국의

Polski

Português

Română

Russian Русский

Serbian српски

Chinese 中文

Japanese 日本語

Arabic العربية

English Bahasa Čeština Deutsch Español Filipino Français ελληνικά हिंदी Magyar Melayu Italiano 한국의 Polski Português Română Русский српски 中文 日本語 العربية

If you are interested in following my travels/adventures in the course of my teaching work around the world, feel free to follow my Facebook Page!

Can you translate into Malay? I am looking for volunteers who would like to continue to make this translation available. Please contact me if you would like to contribute.

Interested in Gestalt Therapy training?

Contact us!

vinaysmile

This Gestalt therapy blog is translated into multiple languages. You are welcome to subscribe

logosm1

Links

Career Decision Coaching

Here

and here

Lifeworks

Gestalt training and much more

http://www.depth.net.au

For Men

Here is a dedicated site for my book Understanding the Woman in Your Life

http://www.manlovesawoman.com

The Unvirtues

A site dedicated to this novel approach to the dynamics of self interest in relationship

http://www.unvirtues.com

Learn Gestalt

A site with Gestalt training professional development videos, available for CE points

http://www.learngestalt.com

We help people live more authentically

Want more? See the Archives column here

Gestalt therapy demonstration sessions

Touching pain and anger: https://youtu.be/3r-lsBhfzqY (40m)

Permission to feel: https://youtu.be/2rSNpLBAqj0 (54m)

Marriage after 50: https://youtu.be/JRb1mhmtIVQ (1h 17m)

Serafina - Angel wings: https://youtu.be/iY_FeviFRGQ (45m)

Barb Wire Tattoo: https://youtu.be/WlA9Xfgv6NM (37m)

A natural empath; vibrating with joy: https://youtu.be/tZCHRUrjJ7Y (39m)

Dealing with a metal spider: https://youtu.be/3Z9905IhYBA (51m)

Interactive group: https://youtu.be/G0DVb81X2tY (1h 57m)