lifeworksgestaltl1

Isnin, 9 Jun 2014

Case #13 - Mimipi berdarah

Liz mempunyai sebuah mimpi yang berulang. Saya tanya dia memberitahu di, gaya Gestalt, di kala kini - itu bagaimana kami mendapat pelanggan ke dalam dengan segera dengan sebuah mimpi.
Di sini ialah bagaimana dia bersangkutannya:
Saya di sebuah kereta api, di sebelah ibu saya. Di hadapan ialah dua anak lelaki di pakaian seragam hitam, mengusik saya. Dia menjadi susah hati , dan mereka pergi. Sekarang suatu kencing di sebelah saya di dalam keretapi, mengeluarkan banyak darah panas daripada usus dia. Lantai kereta api ialah panas darah merah. Saya ditakuti. Dia hanya berdiri di sana dengan darah kehabisan. Badan yang lain, perkara sama berlaku.
Bila kami pergi ke stesen terdapat satu doktor wanita dengan banyak peralatan, saya sangat lega dia di sana.
--
Saya tanya dia apa dia rasa, untuk menghubungkan dia di satu ada tahap dan lebih dalam
...takut, perasaan mati, bersendirian.
Bila dia bercakap sebagai budak lelaki, dia kata, saya hilang tenaga, runtuh ke atas lantai. Tidak boleh mengadakan mana-mana lifeforce atau kemesraan dalam sistem saya.
Saya tanya dia masuk ke dalam badan dia - ini menghubungi impian berpengalaman dengan somatik semasa dia mengalami , dan membawanya malah lebih rapat untuk 'siapakah dia'.
..                                                                                                                                      5t.dia rasa sebuah baldi sangat dalam dalam dada dia. Saya tanya dia tentang berapa kemesraan dia berasa dalam sistem dia sekarang. Dia melaporkan 30%.
Saya memberi maklum maklum balas dia - membawa somatik dia mengalami ke dalam hubungan.
Pengalaman saya dia adalah dia orang yang amat mesra - Saya akan berkata 70%.
Saya tanya dia tentang jurang ini - dan memberinya satu ujian - bolehkah dia menukar kemesraan dia naik turun.
Ini membenarkan kami mula bekerja dengan isu baru muncul, kemesraan.
Bila dia bertukar ia jatuh, dia rasa ingin jatuh, mengangkat dan sejuk di usus.
Dia kata, dia sebenarnya selalu berasa sakit di usus kecil dia, seperti jarum. Dan dia sangat tertakluk kepada sejuk - sukar untuk bernafas dalam musim sejuk.
Saya tanya dia masuk ke dalam usus kecil dia sekarang.
.dia terasa berat, empangan, lembap, tidak bergerak.
Dia melaporkan yang dia tidak baik untuk menerima di satu tahap fizikal. Nya keras untuk dia mendapat makanan cukup dari makanan - dia kurus kering dan keperluan mengambil makanan tambahan. Jika dia disentuh, dia mendapat menggertak. Ia memerlukan sedikit usaha untuk dia merelakskan. Dia tidak banyak ke dalam seks. Dia mahu sentuhan fizikal, tetapi lebih kepada seorang kanak-kanak.
Saya tanya dia menjadi darah di impian - untuk meneroka kemesraan…
.dia kata, saya kemesraan, penuh dengan hidup, penuh dengan pemakanan. Budak lelaki menolak saya, saya mendapat daripada sistem dia, saya tidak diperlukan olehnya.
Saya tanya dia dalam cara apakah ini sesuai dengan hidup dia, menghubungi impian berpengalaman dengan kehidupan sebenar dia.
.dia bercakap tentang cara dia menolak hidup.nya terlalu banyak, terlalu banyak kekacauan ada kalanya, tidak rasa difahami, satu suara laki-laki dalaman memberitahu dia dia patut mati.
Jadi saya tanya tentang bapa dia.dia sentiasa berlalu dari. Sebagai seorang kanak-kanak, dia amat tertutup, tidak bercakap dengannya, hanya melihat TV atau menutup dirinya pergi. Muka dia tegas dan padu. Dia berasa kasihan untuknya, bertindak seperti seorang budak lelaki cuba menggembirakan dia.hanya mahu melihat dia tersenyum dan gembira.
Sekarang sebagai seorang dewasa, apabila dia melihat bapa dia, dia rasa sakit dalam perut dia. Dia mengharapkannya seperti seorang anak kecil, hendak ibu dia.
Jadi, sekarangnya jelas. Sebagai seorang kanak-kanak dia memerlukan kemesraan induk, bapa dia, tetapi malah ia ialah pemanasan dia dia naik , dan dia tidak pernah boleh. Tugas ialah terlalu banyak untuk seorang kanak-kanak , dan ia berparit dia kuasa kehidupan dia. Sekarang dia tidak mempunyai satu asas yang baik kemesraan menarik dari, dia mempunyai satu tabiat perasaan berparit, dari memberi lebih daripada dia mendapat. Ini membuat dia pemurah dan keibuan terhadap rakyat, tetapi secara dalaman dia hanya rasa kesakitan dan kekosongan.
Pemisahan ini mewakili suatu penolakan hidup , dan dia dalam serba salah, satu kebuntuan.
Sampai titik ini, kami tidak menyelesaikan kebuntuan, tetapi apa kami buat membawa kesedaran bagi ia. Di Gestalt, segala perubahan mula dengan kesedaran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Who is this blog for?

These case examples are for therapists, students and those working in the helping professions. The purpose is to show how the Gestalt approach works in practice, linking theory with clinical challenges.

Because this is aimed at a professional audience, the blog is available by subscription. Please enter your email address to receive free blog updates every time a new entry is added.

Gestalt therapy sessions

For personal therapy with me: www.qualityonlinetherapy.com

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

언어:

HOME

Informed Consent & Rates

PROFESSIONAL TRAINING

Gestalt Therapy Defined

PROFESSIONAL SERVICES

PAYMENTS

OTHER STUFF

Links

Book:Advice for Men about Women

BLOGS

• English

Bahasa

Čeština

Deutsch

Español

Français

Greek ελληνικά

Hindi हिंदी

Magyar

Melayu

Italiano

Korean한국의

Polski

Português

Română

Russian Русский

Serbian српски

Chinese 中文

Japanese 日本語

Arabic العربية

English Bahasa Čeština Deutsch Español Filipino Français ελληνικά हिंदी Magyar Melayu Italiano 한국의 Polski Português Română Русский српски 中文 日本語 العربية

If you are interested in following my travels/adventures in the course of my teaching work around the world, feel free to follow my Facebook Page!

Can you translate into Malay? I am looking for volunteers who would like to continue to make this translation available. Please contact me if you would like to contribute.

Interested in Gestalt Therapy training?

Contact us!

vinaysmile

This Gestalt therapy blog is translated into multiple languages. You are welcome to subscribe

logosm1

Links

Career Decision Coaching

Here

and here

Lifeworks

Gestalt training and much more

http://www.depth.net.au

For Men

Here is a dedicated site for my book Understanding the Woman in Your Life

http://www.manlovesawoman.com

The Unvirtues

A site dedicated to this novel approach to the dynamics of self interest in relationship

http://www.unvirtues.com

Learn Gestalt

A site with Gestalt training professional development videos, available for CE points

http://www.learngestalt.com

We help people live more authentically

Want more? See the Archives column here

Gestalt therapy demonstration sessions

Touching pain and anger: https://youtu.be/3r-lsBhfzqY (40m)

Permission to feel: https://youtu.be/2rSNpLBAqj0 (54m)

Marriage after 50: https://youtu.be/JRb1mhmtIVQ (1h 17m)

Serafina - Angel wings: https://youtu.be/iY_FeviFRGQ (45m)

Barb Wire Tattoo: https://youtu.be/WlA9Xfgv6NM (37m)

A natural empath; vibrating with joy: https://youtu.be/tZCHRUrjJ7Y (39m)

Dealing with a metal spider: https://youtu.be/3Z9905IhYBA (51m)

Interactive group: https://youtu.be/G0DVb81X2tY (1h 57m)