Isnin, 3 November 2014
Case #45 - Bagaimana untuk menghadapi kesengsaraan
Betty mahu untuk bercerita ketakutan dia. Dia tidak dapat mengenal pasti apa ia tentang, atau apa ia dikaitkan.
Tetapi sebelum saya bersetuju kepada tumpuan dia, saya hendak mengetahui lebih banyak tentangnya. Saya ditanya mengenai anak, perkahwinan, kerja. Dia telah baru baru ini melepaskan jawatan dari suatu pekerjaan dia telah ditahan kerana 20 tahun , dan dalam satu tempoh peralihan. Kehidupan keluarga dia diselesaikan dan selamat, anak perempuannya cantik dan berbakat , dan suami dia sayangnya.
Tetapi apabila saya melihatnya, dia tidak benar-benar melihat gembira. Saya tanya dia jika dia gembira , dan katanya , tiada. Semua orang menyangka dia mempunyai kehidupan sempurna, keluarga sempurna. Saya tanya apa telah khilaf.
Katanya - suami saya menyayangi saya lebih daripada saya mencintainya. Saya selamat dengannya, tetapi ia ialah satu perkahwinan diatur dan dia 'bukan jenis saya'. Saya tanya apa jenis dia: satu sifat keras, satu perasaan peribadi jelas wawasan dalam hidup , dan rasa enak. Dia tiada antara.
Ini terimpak saya , dan saya mengambil sedikit masa ambil ini di. Kehidupan yang hebat, tetapi sesuatu keperluan hilang. Saya kelihatan sekali lagi ke dalam mata dia , dan boleh melihat betapa sengsara dia. Saya tanya dia betapa lama dia - 44 . Saya tanya jika dia akan membelanjakan yang akan datang 44 tahun dengannya, dia sambut, ya.
Supaya telah jelas, pilihan dia ialah untuk berada di situ. Tetapi kos yang ialah sesuatu seperti dysjuncture asas dalam rasa sambungannya dalam hubungan. Sesuatu seperti keperluan asas untuk keghairahan, bertemu , dan sinergi tidak ada. Dia telah berpuas hati satu kehidupan bahagia secara tidak mendalam, tetapi mana-mana ia tidak bertemu keperluan yang lebih dalam.
Di Gestalt, kami meminati pilihan , dan ini difahami dalam soal idea eksistensial. Menerima dalam hidup kami ke dalam situasi berbeza, tetapi kami sentiasa ada pilihan. Rasa penjara kami tidaklah datang melalui keadaan luar, tetapi dengan lupa masa kami oleh masa choicefulness.
Dengan pilihan juga datang akibat , dan sebuah kehidupan kehidupan yang baik ialah satu di mana kami mengambil tanggungjawab untuk akibat, daripada cuba disalahkan yang lain, atau membelanjakan nyawa kami berharap kami ialah di tempat lain.
Ini ialah sangat apa yang hadapi oleh Betty. Pilihan dia jelas , dan begitu juga akibat. Tetapi dia sengsara, jadi melainkan dia mahu untuk kekal begini, sesuatu perlu menukar.
Apa boleh didapati ialah pilihan yang lain dalam struktur dia memutus dia akan kekal dengan. Saya membelanjakan agak banyak masa sedang berada dengannya, melihat kesengsaraan dia, membenarkan bahawa ialah bagaimana ia. Ini ialah ruang secara hubungan , di mana tiada perlu mengubah , tiada agenda , dan fokus untuk menjadi, bersama dengan , dan pengiktirafan. Ini juga dikenali sebagai Saya Thou.
Setelah ini, saya alih bagi 'apa adalah mungkin' soal. Untuk pergi ke sana pada permulaan akan semata-mata bermaksud sesuatu seperti 'penyelesaian' kepada satu situasi yang mana dari satu segi tidak mempunyai satu penyelesaian. Tetapi setelah hadir untuk seketika kerana menjarakkan, kami boleh meneroka bersama pilihan dan perspektif lain.
Saya tanya jika dia tahu kesengsaraan dia, jika dia menunjukkan ia kepadanya seperti dia melakukan saya. Dia berkata tidak. Jadi saya berkongsi satu kekerapan dari hidup saya sendiri , di mana rakan kongsi saya mendedahkan kesengsaraan dia tentang sesuatu mempunyai satu kesan yang sangat besar terhadap saya. Kerana dia sayangnya, ini mungkin permulaan sejenis perubahan.
Saya menyatakan bahawa dia tidak mungkin menjadi 'jenis' dia, tetapi itu jika dia dimotivasikan, dia boleh mengambil beberapa langkah di arah itu. Bola mula-mula dalam mahkamah dia mampu berkomunikasi kepadanya diri tulen dia dan keperluan. Cabaran ialah untuk berbuat demikian dalam sebahagian hal yang akan hasil yang positif.
Saya mencadangkan dia bertanya kepadanya meneliti mata dia selama 10 minit, tanpa perbualan , dan menunjukkannya kesengsaraan dia. Selepas itu , dia boleh berhubung kepadanya beberapa perubahan kecil yang dia mahu dia mula dengan, bahawa akan bermakna untuk dia.
Tetapi ini tidak semestinya penyelesaian kepada kesedihan dia. Fakta ialah, dia dalam satu situasi di mana keperluan-keperluan dia bukan mendapat bertemu. Jadi saya mencadangkan kepadanya yang dia menjelajah dengan aktif kedua-dua kreativiti dia , dan sesuatu seperti amalan spiritual. Ini boleh membantu dia mencari satu teras kebahagiaan yang mana bukan tanggungan di persekitaran luaran dia.
Untuk mencadangkan perkara seperti itu sebagai sesuatu seperti penyelesaian hafal bukan apa yang menyokong oleh Gestalt. Tetapi di konteks satu makna mendalam hubungan dengan stuckness peribadi, kemungkinan seperti itu menjadi secara peribadi bermakna , dan terdapat satu dorongan mendalam berhijrah masuk arah itu. Jika terdapat satu kecenderungan, orang boleh dibantu oleh sokongan praktikal - satu perbualan tentang bagaimana mungkin juga berlaku , dan pelbagai pilihan.
Tetapi sebelum saya bersetuju kepada tumpuan dia, saya hendak mengetahui lebih banyak tentangnya. Saya ditanya mengenai anak, perkahwinan, kerja. Dia telah baru baru ini melepaskan jawatan dari suatu pekerjaan dia telah ditahan kerana 20 tahun , dan dalam satu tempoh peralihan. Kehidupan keluarga dia diselesaikan dan selamat, anak perempuannya cantik dan berbakat , dan suami dia sayangnya.
Tetapi apabila saya melihatnya, dia tidak benar-benar melihat gembira. Saya tanya dia jika dia gembira , dan katanya , tiada. Semua orang menyangka dia mempunyai kehidupan sempurna, keluarga sempurna. Saya tanya apa telah khilaf.
Katanya - suami saya menyayangi saya lebih daripada saya mencintainya. Saya selamat dengannya, tetapi ia ialah satu perkahwinan diatur dan dia 'bukan jenis saya'. Saya tanya apa jenis dia: satu sifat keras, satu perasaan peribadi jelas wawasan dalam hidup , dan rasa enak. Dia tiada antara.
Ini terimpak saya , dan saya mengambil sedikit masa ambil ini di. Kehidupan yang hebat, tetapi sesuatu keperluan hilang. Saya kelihatan sekali lagi ke dalam mata dia , dan boleh melihat betapa sengsara dia. Saya tanya dia betapa lama dia - 44 . Saya tanya jika dia akan membelanjakan yang akan datang 44 tahun dengannya, dia sambut, ya.
Supaya telah jelas, pilihan dia ialah untuk berada di situ. Tetapi kos yang ialah sesuatu seperti dysjuncture asas dalam rasa sambungannya dalam hubungan. Sesuatu seperti keperluan asas untuk keghairahan, bertemu , dan sinergi tidak ada. Dia telah berpuas hati satu kehidupan bahagia secara tidak mendalam, tetapi mana-mana ia tidak bertemu keperluan yang lebih dalam.
Di Gestalt, kami meminati pilihan , dan ini difahami dalam soal idea eksistensial. Menerima dalam hidup kami ke dalam situasi berbeza, tetapi kami sentiasa ada pilihan. Rasa penjara kami tidaklah datang melalui keadaan luar, tetapi dengan lupa masa kami oleh masa choicefulness.
Dengan pilihan juga datang akibat , dan sebuah kehidupan kehidupan yang baik ialah satu di mana kami mengambil tanggungjawab untuk akibat, daripada cuba disalahkan yang lain, atau membelanjakan nyawa kami berharap kami ialah di tempat lain.
Ini ialah sangat apa yang hadapi oleh Betty. Pilihan dia jelas , dan begitu juga akibat. Tetapi dia sengsara, jadi melainkan dia mahu untuk kekal begini, sesuatu perlu menukar.
Apa boleh didapati ialah pilihan yang lain dalam struktur dia memutus dia akan kekal dengan. Saya membelanjakan agak banyak masa sedang berada dengannya, melihat kesengsaraan dia, membenarkan bahawa ialah bagaimana ia. Ini ialah ruang secara hubungan , di mana tiada perlu mengubah , tiada agenda , dan fokus untuk menjadi, bersama dengan , dan pengiktirafan. Ini juga dikenali sebagai Saya Thou.
Setelah ini, saya alih bagi 'apa adalah mungkin' soal. Untuk pergi ke sana pada permulaan akan semata-mata bermaksud sesuatu seperti 'penyelesaian' kepada satu situasi yang mana dari satu segi tidak mempunyai satu penyelesaian. Tetapi setelah hadir untuk seketika kerana menjarakkan, kami boleh meneroka bersama pilihan dan perspektif lain.
Saya tanya jika dia tahu kesengsaraan dia, jika dia menunjukkan ia kepadanya seperti dia melakukan saya. Dia berkata tidak. Jadi saya berkongsi satu kekerapan dari hidup saya sendiri , di mana rakan kongsi saya mendedahkan kesengsaraan dia tentang sesuatu mempunyai satu kesan yang sangat besar terhadap saya. Kerana dia sayangnya, ini mungkin permulaan sejenis perubahan.
Saya menyatakan bahawa dia tidak mungkin menjadi 'jenis' dia, tetapi itu jika dia dimotivasikan, dia boleh mengambil beberapa langkah di arah itu. Bola mula-mula dalam mahkamah dia mampu berkomunikasi kepadanya diri tulen dia dan keperluan. Cabaran ialah untuk berbuat demikian dalam sebahagian hal yang akan hasil yang positif.
Saya mencadangkan dia bertanya kepadanya meneliti mata dia selama 10 minit, tanpa perbualan , dan menunjukkannya kesengsaraan dia. Selepas itu , dia boleh berhubung kepadanya beberapa perubahan kecil yang dia mahu dia mula dengan, bahawa akan bermakna untuk dia.
Tetapi ini tidak semestinya penyelesaian kepada kesedihan dia. Fakta ialah, dia dalam satu situasi di mana keperluan-keperluan dia bukan mendapat bertemu. Jadi saya mencadangkan kepadanya yang dia menjelajah dengan aktif kedua-dua kreativiti dia , dan sesuatu seperti amalan spiritual. Ini boleh membantu dia mencari satu teras kebahagiaan yang mana bukan tanggungan di persekitaran luaran dia.
Untuk mencadangkan perkara seperti itu sebagai sesuatu seperti penyelesaian hafal bukan apa yang menyokong oleh Gestalt. Tetapi di konteks satu makna mendalam hubungan dengan stuckness peribadi, kemungkinan seperti itu menjadi secara peribadi bermakna , dan terdapat satu dorongan mendalam berhijrah masuk arah itu. Jika terdapat satu kecenderungan, orang boleh dibantu oleh sokongan praktikal - satu perbualan tentang bagaimana mungkin juga berlaku , dan pelbagai pilihan.
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan