Selasa, 30 September 2014
Case #39 - Penjual bunga kuat
Bila saya meminta sukarelawan, Fran bergegas bangun. Saya menyatakan kepadanya yang dahulunya, dia telah yang pertama suatu bertanya soalan.
Daripada bertanya soalan-soalan dia, saya mula dengan mata sambungan saya telah pun dengannya - barang saya mengiktiraf , dan kemudian respon saya kepada aspek-aspek itu pengalamannya saya.
Dia mengatakan dia selalunya yang pertama suatu bersukarela , dan saya berkongsi bahawa benar untuk saya juga. Ini segera membina tanah antara kami. Saya tanya apa kerja dia melakukan - seorang peniaga bunga, tetapi katanya dia mahu buka penjual bunganya sendiri membeli-belah , dan dia berazam menjadikan ia satu kejayaan. Saya boleh melihat itu dia seorang wanita muda yakin cerah , dan memberitahunya sedemikian apabila saya mendengar cara dia berkongsi rancangan-rancangan dia, saya percayanya.
Sekali lagi, ini membekalkan persediaan secara hubungan , dan mengenal apa menonjol, di syarat-syarat proses.
Saya ditanya mengenai bunga kegemaran dia (mencari apa kiasan untuk dia). Sebatang pokok bunga matahari dia sambut. Saya telah menceritakan bagaimana saya menyukai mereka , dan apa saya menyukai tentang mereka. Katanya dia menyukai pelbagai barang - mereka gembira, cerah, kuat, tinggi…
Cara katanya 'kuat' dengan penekanan, jadi saya tanya dia tentang cara di mana dia mengalami dirinya sekuat. Dia menjelaskan bahawa dia memang kuat , dan dia gembira tentang kualiti itu , walaupun dia merasakan bahawa apabila dia menjadi marah dia boleh membinasakan. Jadi saya menjemput dia ke dalam sesetengah 'gusti terapeutik', di mana kami berdiri bertentangan antara satu sama lain , dan menolak terhadap setiap tangan lainnya. Ini menyeronokkan , dan membenarkan dia rasa tenaga penuh pencerobohan dia di satu selamat, olahan dan jalan contactful. Eksperimen juga menunjukkannya yang kemarahan dan pencerobohan dia boleh jadi positif, bukan sahaja negatif. Ini membina lebih banyak tanah antara kami.
Saya menyatakan bahawa wanita yang kuat tidak semestinya dihargai dalam masyarakat, menamakan beberapa faktor-faktor mengikut konteks berpotensi melihat betapa yang untuk dia. Dia berkata kadang kala dia berfikir dia menyusul terlalu kuat , dan menyelubungi orang. Saya meminta satu contoh , dan dia memperkatakan mengenai seorang pemandu teksi yang tidak mahu guna meter , dan dia menempikkan dia. Saya boleh memahami tindak balas dia , dan menyatakan bahawa saya mungkin buat yang sama. Walaupun begitu, katanya dia sedih apabila dia pergi tidak dapat dikawal.
Jadi saya ditanya mengenai konteks dia, keluarga dia , dan yang dalam keluarga dia tidak dapat dikawal. Dia mengatakan bapa dia akan sering mempamerkan nafsu apabila dia membesar. Tetapi daripada ditakuti oleh bahawa, dia menjadi seperti itu dirinya.maka dia tidak suka menjadi tidak dapat dikawal dengan kemarahan dia, sewajar ia mungkin ada di dalam kes teksi.
Saya boleh faham bahawa , dan mencadangkan, sekarang dia dewasa, mungkin dia boleh memilih apa kualiti bapa dia dia mahu untuk memegang , dan apa dia tidak. Jadi saya meletakkan sebuah kerusi di depannya mewakili bapa dia , dan meminta dia 'bercakap dengannya secara terus' tentang ini, membantu frasa-frasa lantang dia yang menyatakan dengan jelas apa dia menghargai dan mahu untuk mengekalkan , dan apa dia mahu melepaskan kuasa, maka bukan mengikut dalam langkah-langkah dia.
Dia merasa lega setelah ini , dan lebih berkebolehan untuk berselesa dengan pencerobohan dia sebagai satu kuasa yang dia boleh membuat pilihan sekitar, daripada sesuatu itu dia merasa tidak senang tentang, atau ingkar.
Ini apa kami 'integrasi' istilah , dan berlaku bukan sahaja kognitif dalam soal wawasan, tetapi terutama somatically, jadinya benar-benar satu anjakan berasaskan badan.
Daripada bertanya soalan-soalan dia, saya mula dengan mata sambungan saya telah pun dengannya - barang saya mengiktiraf , dan kemudian respon saya kepada aspek-aspek itu pengalamannya saya.
Dia mengatakan dia selalunya yang pertama suatu bersukarela , dan saya berkongsi bahawa benar untuk saya juga. Ini segera membina tanah antara kami. Saya tanya apa kerja dia melakukan - seorang peniaga bunga, tetapi katanya dia mahu buka penjual bunganya sendiri membeli-belah , dan dia berazam menjadikan ia satu kejayaan. Saya boleh melihat itu dia seorang wanita muda yakin cerah , dan memberitahunya sedemikian apabila saya mendengar cara dia berkongsi rancangan-rancangan dia, saya percayanya.
Sekali lagi, ini membekalkan persediaan secara hubungan , dan mengenal apa menonjol, di syarat-syarat proses.
Saya ditanya mengenai bunga kegemaran dia (mencari apa kiasan untuk dia). Sebatang pokok bunga matahari dia sambut. Saya telah menceritakan bagaimana saya menyukai mereka , dan apa saya menyukai tentang mereka. Katanya dia menyukai pelbagai barang - mereka gembira, cerah, kuat, tinggi…
Cara katanya 'kuat' dengan penekanan, jadi saya tanya dia tentang cara di mana dia mengalami dirinya sekuat. Dia menjelaskan bahawa dia memang kuat , dan dia gembira tentang kualiti itu , walaupun dia merasakan bahawa apabila dia menjadi marah dia boleh membinasakan. Jadi saya menjemput dia ke dalam sesetengah 'gusti terapeutik', di mana kami berdiri bertentangan antara satu sama lain , dan menolak terhadap setiap tangan lainnya. Ini menyeronokkan , dan membenarkan dia rasa tenaga penuh pencerobohan dia di satu selamat, olahan dan jalan contactful. Eksperimen juga menunjukkannya yang kemarahan dan pencerobohan dia boleh jadi positif, bukan sahaja negatif. Ini membina lebih banyak tanah antara kami.
Saya menyatakan bahawa wanita yang kuat tidak semestinya dihargai dalam masyarakat, menamakan beberapa faktor-faktor mengikut konteks berpotensi melihat betapa yang untuk dia. Dia berkata kadang kala dia berfikir dia menyusul terlalu kuat , dan menyelubungi orang. Saya meminta satu contoh , dan dia memperkatakan mengenai seorang pemandu teksi yang tidak mahu guna meter , dan dia menempikkan dia. Saya boleh memahami tindak balas dia , dan menyatakan bahawa saya mungkin buat yang sama. Walaupun begitu, katanya dia sedih apabila dia pergi tidak dapat dikawal.
Jadi saya ditanya mengenai konteks dia, keluarga dia , dan yang dalam keluarga dia tidak dapat dikawal. Dia mengatakan bapa dia akan sering mempamerkan nafsu apabila dia membesar. Tetapi daripada ditakuti oleh bahawa, dia menjadi seperti itu dirinya.maka dia tidak suka menjadi tidak dapat dikawal dengan kemarahan dia, sewajar ia mungkin ada di dalam kes teksi.
Saya boleh faham bahawa , dan mencadangkan, sekarang dia dewasa, mungkin dia boleh memilih apa kualiti bapa dia dia mahu untuk memegang , dan apa dia tidak. Jadi saya meletakkan sebuah kerusi di depannya mewakili bapa dia , dan meminta dia 'bercakap dengannya secara terus' tentang ini, membantu frasa-frasa lantang dia yang menyatakan dengan jelas apa dia menghargai dan mahu untuk mengekalkan , dan apa dia mahu melepaskan kuasa, maka bukan mengikut dalam langkah-langkah dia.
Dia merasa lega setelah ini , dan lebih berkebolehan untuk berselesa dengan pencerobohan dia sebagai satu kuasa yang dia boleh membuat pilihan sekitar, daripada sesuatu itu dia merasa tidak senang tentang, atau ingkar.
Ini apa kami 'integrasi' istilah , dan berlaku bukan sahaja kognitif dalam soal wawasan, tetapi terutama somatically, jadinya benar-benar satu anjakan berasaskan badan.
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan